onsdag 24 april 2013

Fiskbensmönstrad sjal


Köpte lite mer tyg än jag trodde jag skulle behöva och när jag ritat upp mönstret så insåg jag att det kommer bli över till en sjal! Helt överlycklig var jag igårkväll och klippte ut fram- och bakstyckena... och imorse insåg jag att jag inte tänkt på mönstret i tyget, så de var klippta på fel håll, med mönstret tvärsöver.


Men! efter massa skissande idag så hittade jag det optimala sättet att klippa ut på så jag ändå kan få en sjal av resttyget. Så jag klippte ut nya fram- och bakstycken samt kilarna (fick skarva lite med dom, men det är det värt!)och sydde ihop fram och bakstycke, klippte ut halsen och mätte med det gamla bakstycket och insåg att bredden på det räcker! Så det blev ännu mer över till sjalen än jag trodde (ca 30cm extra). Så nu är sjalen ihopskarvad, men sömmarna är inte lagda; Det blir ett projekt att sysselsätta mig med under Knäcke!


Insåg idag också att inte bara behöver jag lägga upp min ena underklänning lite (vilket jag vetat om sen i somras...) utan jag behöver verkligen förstärka tyget vid ärmkilarna, för hålen blir större för varje dag. För mycket att göra, för lite tid!

Dagar till Knäcke: 9
Projekt kvar: 13 (de blir bara fler..?)
Klara: 3

Inga kommentarer :