måndag 21 oktober 2013

Broderad sköldehamnshätta

För några veckor sen satte jag alltså äntligen igång med det jag tänkt göra i ett halvår eller sådär. Broderade runor på min sköldehamnshätta. Den undre raden har varit klar nästan lika länge som hättan varit klar (länk till inlägg) men jag har inte riktigt orkat ta tag i resten av broderiet eftersom det krävde att jag gjorde klart det innan jag kunde ha hättan. Jag ska väl ärligt talat säga att det som lite knuffade igång mig var min nyfikenhet över att prova bakvända kedjestygn (länk), vilket faktiskt var oerhört smidigt!

Jag fixade även till den trasiga sömmen i halsöppningen,
efter att fotona var tagna.
Och under hättan syns min hängsleklänning.
Jag hade ju självklart lyckats slarva bort min runrad så det var ju bara att göra en ny. Men istället för att vara duktig och skriva massa ord som beskriver och betyder något för mig (mat, hantverk, sy, älska, frihet osv) så blev den slutgiltiga runraden (på modern svenska) "Här står inget vettigt, ty den urprungliga runraden tappades bort". Vilket i och för sig också beskriver en del om mig!

Inga kommentarer :